ثبت نام در مسترکلاس «دربارهٔ بشقاب ایرانی» | کلاس آشپزی حضوری و آنلاین

ثبت نام در مسترکلاس «دربارهٔ بشقاب ایرانی» | کلاس آشپزی حضوری و آنلاین

یک بشقاب غذای ایرانی، یک جرعه طعم غذاهای بین‌المللی، یک جهان تجربه در باب آشپزی و هنرِ آمیختن «طعم» با نهایتِ هنرمندی را در رویدادِ دو روزهٔ «دربارهٔ بشقاب ایرانی» گارنت بیاموزید. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و نحوهٔ ثبت نام، در ادامهٔ این مقاله همراه ما باشید.

بخشی از هویت ایران و ایرانی با غذاهای پررنگ و لعاب و طعم به یاد ماندنی آن‌ها شکل گرفته است. به عنوان افرادی که سال‌ها با مزهٔ از یادنبردنی این غذاها آشنا هستیم، یادگیریِ هویت غذای ایرانی و جایگاه آن در جهان، نه تنها برای نگهداری این هنر، بلکه برای گسترش آن نیز الزامی است. به همین منظور، گارنت تصمیم دارد تا در یک مسترکلاس دو روزه به صورت حضوری و آنلاین با بهترین اساتید ایران، هنر آشپزی و مسیر آن را در شاخه‌های مختلف،‌ آموزش دهد.

«دربارهٔ بشقاب ایرانی» یک مسترکلاس دو روزه است که به تمام دوستداران هنر آشپزی و صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا جایگاه خودشان در این مسیر را پیدا کنند. از شروع و آشنایی با هنر آشپزی گرفته تا مسیر کسب و توسعهٔ آن، همه در این مسترکلاس جامع آموزش داده می‌شود. شما و گارنت اینجا خواهید بود تا در طی یک مسترکلاس جامع آشپزی در تهران و در دو روز، با افراد باتجربهٔ‌ حیطهٔ آشپزی و هنر،‌ به ماهیت مهارت آشپزی پی ببرید و بتوانید به زودی کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید یا گسترش دهید.

لینک ثبت نام قلم خلاق ۳

سرفصل‌های مسترکلاسِ آشپزی «دربارهٔ بشقاب ایرانی»

در مسترکلاس جامع آشپزی ایرانی گارنت چه چیزهایی خواهیم آموخت؟ هدف ما از برگزاری این رویداد مهم، این است که شرایطی را فراهم کنیم تا تمام دوستداران هنر آشپزی در بستر آموزش باکیفیت، ماهیت مهارت آشپزی و مسیرهای ورود به بازار کار آن را بیاموزند. با همین منظور، سرفصل‌های رویداد آشپزی گارنت به شرح زیر هستند:

مسترکلاس آشپزی با گارنت

درباره آموزش آشپزی با سپهر سرلک

آیا آشپزی نیاز به آموزش دارد؟ انتظار ما دربارهٔ «آموزش آشپزی» به چه شکل است؟ آیا خودمان می‌توانیم در این زمینه فعالیت کنیم؟ در مقدمهٔ مسترکلاس «دربارهٔ بشقاب ایرانی»، جواب سوال خود را در کنار جناب سپهر سرلک خواهیم گرفت.

چه چیزی غذای ایرانی را ایرانی می‌کند؟ جایگاه رستوران و غذای ایرانی و موانع جهانی شدن آن با حنیف صدر

رستوران و غذای ایرانی در جهان چه جایگاهی دارد؟ موانع همه‌گیری یک رستوران ایرانی تازه تاسیس چیست؟ برای فراگیری یک رستوران در ایران و جهان، چه استراتژی و گام‌هایی نیاز داریم؟ حنیف صدر، بنیان‌گذار رستوران کماج در سانفرانسیسکو این مسائل را برای ما شفاف‌سازی خواهند کرد.

مواد اولیه و عناصر هویت‌ساز آشپزی با دکتر محمدحسن ابریشمی

هویت آشپزی به طور واقعی و در بستر آگاهی از ظرفیت کشاورزی ایران، نقش مواد اولیه در شکل‌گیری یک غذای ایده‌آل، هویت بنیادی آشپزی و تهیهٔ مواد درجه یک را با دکتر «محمد حسن ابریشمی» می‌آموزیم.

تجربهٔ نوشتن دربارهٔ آشپزی با سوشیانس شجاعی‌فرد

آیا نوشتن دربارهٔ آشپزی با سایر نثرها تفاوت دارد؟ چگونه دربارهٔ آشپزی بنویسیم و اطلاعاتمان را به درستی به کارآموزان منتقل کنیم؟ آیا شیوهٔ نوشتن دربارهٔ آشپزی در خروجی کار تاثیرگذار است؟ در این باره نظری نداریم، اما «سوشیانس شجاعی‌فرد» در بخش سوم مسترکلاس به ما آموزش خواهند داد!

تصویر غذای ایرانی با رضا عابدینی

غذای ایرانی در جهان چگونه به نظر می‌رسد؟ دانستن دربارهٔ این پرسش به ما کمک می‌کند تا نقش غذای ایرانی را بشناسیم و ببینیم تا رسیدن به یک نقطهٔ ایده‌آل در آشپزی ایرانی، چقدر فاصله داریم. این مبحث مهم را در کنار «رضا عابدینی» می‌آموزیم.

غذای محلی، هویت فراموش شده و راه‌های احیا با جعفر میراشرفی

جایگاه غذای محلی و اصیل در دنیای امروز شاید کمی متزلزل شده باشد. این مسئله تا حدودی نگران‌کننده است، اما اگر راه‌های احیای آن را بیاموزیم، تا حد زیادی از بروز این اتفاق جلوگیری خواهیم کرد. در این بخش از مسترکلاس آشپزی گارنت و در کنار جعفر میراشرفی این مسئله مهم را یاد می‌گیریم.

آشپزی ایرانی: صحنه نبرد با اهریمن | ریشه‌های فرهنگی و اساطیری آشپزی با الناز نجفی

الناز نجفی در این بخش، ماهیت غذای ایرانی و نقش بنیادین آن را به ما می‌گوید. با شناخت اجزای اصلی غذاهای ایرانی، به طعم اصلی هر غذا نزدیک‌تر می‌شویم و بهتر آن را به جهان معرفی می‌کنیم.

مسیر مارکتینگ آشپزی ایرانی با سپهر سرلک

هر چیز خوبی نیاز به یک معرفی بهتر دارد! بنابراین، چنانچه رستوران خوب، صفحهٔ‌ آشپزی خوب، کافه رستوران خوب و هر محصول غذایی خوب دیگری داشته باشیم اما ندانیم چطور آن را به بقیه معرفی کنیم، احتمالا با شکست مواجه می‌شویم. «مارکتینگ» یا بازاریابی محصولات غذایی در دنیای پررقابت آشپزی اهمیت زیادی دارد، بنابراین با «سپهر سرلک»، صفر تا صد آن را می‌آموزیم.

اساتید رویداد «دربارهٔ بشقاب ایرانی»

  • سپهر سرلک: دانش‌آموختهٔ آشپزی از مدرسهٔ کوردن بلوی پاریس، سابقهٔ چندین سال آشپزی در کنار سرآشپزان شاخص بین‌المللی

سپهر سرلک

  • دکتر محمدحسن ابریشمی: نویسنده و پژوهشگر حوزهٔ کشاورزی
  • رضا عابدینی: استاد گرافیک
  • جعفر میراشرفی: مستندساز مجموعه «دور نیست»
  • الناز نجفی: نویسنده و پژوهشگر
  • حنیف صدر: بنیانگذار رستوران «کماج» در سانفرانسیسکو
  • سوشیانس شجاعی‌فرد: سردبیر مجله «تنور»

مخاطبان مسترکلاس آشپزی گارنت

تمام علاقه‌مندان هنر آشپزی در هر موقعیتی امکان شرکت در مسترکلاس آشپزی گارنت را دارند. با این وجود، افراد زیر بهره‌جویی بیشتری از دوره خواهند داشت:

  • دانش‌آموختگان فن آشپزی
  • صاحبان کسب و کار در حیطهٔ آشپزی
  • معلمان آشپزی
  • تولیدکنندگان محتوا در حیطهٔ تغذیه
  • کارمندان شرکت‌های خدمات آشپزی
  • کارآفرینان در زمینهٔ آشپزی
  • علاقه‌مندان به مهارت آشپزی

اعطای گواهینامه بین‌المللی و معتبر آشپزی

در پایان روز دوم از دوره به تمامی شرکت‌کنندگان مسترکلاس آشپزی «دربارهٔ بشقاب ایرانی» گارنت، گواهینامهٔ بین‌المللی و معتبر سازمان فناوری و نوآوری یونسکو تقدیم می‌شود.

زمان برگزاری دورهٔ‌ آشپزی‌ «دربارهٔ بشقاب ایرانی»

در این رویداد طی دو روز، ۲۶ و ۲۷ مهر ۱۴۰۳ در کنار شما خواهیم بود. طول این دوره دو روز کامل است و در آخر هفته برگزار می‌شود.

جدول زمان‌بندی رویداد آشپزی «درباره بشقاب ایرانی»

مسترکلاس درباره آشپزی ایرانی راس ساعت 9:30 شروع می‌شود و به شکل زیر ادامه می‌یابد:

نام استاد مبحث تدریس تاریخ زمان نوع کلاس
سپهر سرلک مقدمه‌ای بر آشپزی ۲۶ مهر ۱۰:۰۰ حضوری
دکتر محمدحسن ابریشمی مواد اولیه و عناصر هویت ساز  آشپزی ۲۶ مهر ۱۱:۳۰  حضوری
الناز نجفی آشپزی ایرانی: صحنه نبرد با اهریمن | ریشه‌های فرهنگی و اساطیری آشپزی ۲۶ مهر ۱۳:۴۵  حضوری
سوشیانس شجاعی فرد تجربه نوشتن درباره آشپزی ۲۶ مهر ۱۵:۰۰ حضوری
حنیف صدر چه چیزی غذای ایرانی را ایرانی می‌کند؟ جایگاه رستوران و غذای ایرانی و موانع جهانی شدن آن ۲۷ مهر ۱۰:۰۰ آنلاین
رضا عابدینی تصویر غذای ایرانی ۲۷ مهر ۱۱:۳۰ حضوری
جعفر میراشرفی
غذای محلی، هویت فراموش شده و راه‌های احیا ۲۷ مهر ۱۳:۴۵ حضوری
سپهر سرلک
مسیر مارکتینگ آشپزی ایرانی
۲۷ مهر ۱۵:۰۰ حضوری

 

هزینهٔ و نحوهٔ ثبت نام در مسترکلاس آشپزی گارنت

جهت ثبت نام در مسترکلاس آشپزی گارنت و اطلاع از هزینهٔ تهیهٔ بلیت، لینک زیر را دنبال کنید و مراحل ثبت نام را به پایان برسانید. ثبت نام به دو صورت حضوری و آنلاین صورت می‌پذیرد.

لینک ثبت نام قلم خلاق ۳

برچسب ها: